fredag den 6. april 2012

Hvorfor påske?

Hey!

Jeg har siddet og funderet meget over hvad jeg skulle lave et indlæg om, det ende så med at blive en knap så kreativ idé nemlig påske.
Påskeferien er en underlig ferie. Vi giver os selv fri for at fejre at Jesus blev korsfestet og begravet. Men der er ikke rigtig nogen af os der enlig tænker på påsken som en hellig ferie.
Vi går ikke i kirke eller faster. Tværtimod! vi spiser som bare pokker! Alle de påskefrokoster med et overflod af mad og et dusin af farvestrålende påskeæg. Ingen lille bordbøn til Jesus eller en dag uden mad. Vi tager bare højtiden forgivet.
I må endlig ikke tro at jeg er sådan en meget religiøs kristen for det er jeg ikke, jeg synes bare det er en underlig ferie at holde når vi rent faktisk ikke holder den af samme principper som den gang den blev indført.
Men i må alle have en god påske alligevel for en gratis ferie i ny og næ er da heller ikke så skidt ;)

Mange hilsner mig!



1 kommentar:

  1. Hej Nadia:-))

    Tak for den søde kommentar på min blog.
    Er også blevet fast læser hos dig nu:-))

    SvarSlet